Wat is de FactoMedia-base |
De redactie |
Nieuw verschenen artikelen |
Wilt u de gratis Facto Magazine e-mailnieuwsbrief ontvangen? Meld u aan |
Facto Magazine |
Security Management |
Service Management |
Ga naar
Artikel |
3D-printen en de gevolgen voor inkoop |
Alhoewel 3D-printen inmiddels al circa dertig jaar bestaat is er de laatste tijd een ware mediahype ontstaan rondom deze techniek. In sommige verhalen lijkt het alsof winkels overbodig worden omdat iedereen binnenkort een printer thuis heeft staan waarmee eten, kleding en alle andere materiële zaken die je nodig hebt stante pede geprint kunnen worden. Maar hoewel er al heel interessante 3D-toepassingen zijn, is het zo ver nog lang niet. In dit artikel wordt uitgelegd wat 3D-printen is, krijgt u een beeld van de ontwikkeling en de toepassingen die inmiddels succesvol gebruikt worden, de algemene gevolgen van 3D-printen en de consequenties die 3D-printen heeft voor de inkoopfunctie. |
U bent niet ingelogd
|