Ga naar
Meervoudige verantwoording: ervaringen in de bibliotheeksector
Digitalisering van informatie zet hele bedrijfstakken op zijn kop (reizen, hotels) of maakt een radicaal nieuw bedrijfsmodel nodig (uitgevers, detailhandel). Ook in de publieke sector verandert er veel. Openbare bibliotheken zijn weliswaar publieksvoorzieningen, in 2015 nog voorzien van wettelijke grondslag, maar dat is niet voldoende. Een wettelijke kernfunctie als het beschikbaar stellen van kennis en informatie moet zich verhouden tot het intensieve gebruik van internet en zoekmachines. Ook de andere kernfuncties van bibliotheken hebben te maken met de invloed van een online aanbod en apps voor allerlei informatiediensten. Gaan openbare bibliotheken dezelfde kant op als volksuniversiteiten of wegkwijnende winkelketens, of weten ze nieuwe diensten aan te bieden die nodig zijn? Meervoudige verantwoording: ervaringen in de bibliotheeksector

U bent niet ingelogd

  1. U kunt het volledige artikel downloaden als u een abonnement heeft op de Factomediabase.
  2. Gebruik het inlogscherm in de rechter kolom om in te loggen.
  3. Heeft u nog geen abonnement, klik hier om te abonneren.
  4. Wilt u een proefabonnement aanvragen klik hier voor meer informatie.
3.80.55.37